tirsdag 3. august 2010

Mauritius

Sånn, nå tenkte jeg å skrive litt om ferien på Mauritius! Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men det får gå;).

Når vi har sommer, er det vinter på Mauritius, men det gjør ingen ting, for det er uansett veldig varmt! Fra 25 grader og oppover på dagen, og ca. 20 om natten. Vannet er faktisk noen ganger varmere enn temperaturen på land, det er nemlig aldri under 26 grader i vannet! Utrolig herlig, mens jeg var der var det 30 grader i vannet hver dag, så det føltes som om vi svømte i et mega-badekar. hihi!

Det tok ca. 14 timer med fly (2 t. til London, 12 t. fra London til Mauritius.)

Vi bodde på et sted som heter Flic en Flac, som ligger på vestkysten. En av grunnene til at vi valgte det stedet er at det blåser mindre der enn på østkysten, så tenk på det om dere skal reise dit. Stedet var utrolig fint, og jeg lengter allerede tilbake!

De 2 og en halv ukene vi var der benyttet vi til å ligge på stranden og slikke sol, (selvfølgelig;) ) og reise rundt for å se severdigheter og fine byer osv. Øya er ganske liten, og det tar bare 3-4 timer å krysse øya, så du får med deg det du vil se, uansett hvor du bor (med bil da..)

Desverre er det ikke så mye shoppingmuligheter, men i hovedstaden Port Louis er det mange kule markeder.

Er du interresert i dyr, anbefaler jeg Casela nature and lesure park, der det er tigre løver og lignende dyr. Vanilla crocodile and tortoise park er også vell verdt et besøk! Der er det kjempeskillpadder man kan si på (insane) og krokodiller.

Alt i alt var reisen utrolig vellykket, og det er veeldig sansynlig at jeg en gang drar tilbake! Paradis, rett og slett!






(hååper ikke dette ble for langt!)

2 kommentarer:

  1. Veldig bra innlegg! :D har så lyst til å dra dit

    SvarSlett
  2. Å, du burde! Det er det fineste stedet jeg noen gang har vært i alle fall! :-)

    SvarSlett