torsdag 24. juni 2010

LÄR DIG ÄLSKA ALLT SOM HETER DU!

Sitter hjemme å koser meg med en iskald cola, selvom ikke solen skinner for fullt idag. Faktisk litt deilig med en dag det liksom "kreves" at man er ute, hehe. Idag har jeg faktisk hatt litt tid for meg selv, lagt ansiktsmaske og lest gjennom alle blogger det er værdt å lese. Da jeg klikket inn på blondinbella.se så jeg dette innlegget, og ble kjempeinspirert:

Åh jag var ute på en lång powerwalk nyss, så himla skönt i solen. Jag älskar känslan när man är ute och går/springer eller är på gymmet och så känner man hur kroppen är stark och orkar hur mycket som helst, då känner jag alltid att jag har balans i mitt liv, då jag har ätit bra, rört på mig lagom och inte är för stressad psykiskt. Jag har alltid varit tacksam mot mig själv att jag aldrig har levt ett liv på måltidsbarer och en halv cheeseburgare. Jag är så stolt över att jag alltid har tagit hand om mig. Jag är ingen size 0 men jag har en frisk, stark och en sjukt snygg kurvig kropp! Och när man tar hand om sig själv och blir tillfreds med sig själv, det är då man kan fokusera på jobb och prestera bäst ifrån sig. Då äter inga negativa tankar om sig själv eller sin kropp upp energin. Jag känner mig på topp just nu. Rent fysiskt cyklar jag till och från kontoret varje dag, jag äter mycket ekologiskt, jag unnar mig sötsaker när jag vill för själens skull och jag känner mig lycklig. Nu ska jag bara njuta de närmsta veckorna av allt jag har presterat under våren, hitta ännu mer kraft och energi och satsa på en grym höst med plugg, boksläpp och business.

-

Jeg er 100% enig i alt hun skriver. Det er faktisk umulig å konsentrere seg om viktige ting i livet hvis man ikke er fornøyd og lykkelig med seg selv, hvordan skal man elske noen andre når man ikke elsker seg selv?
Man må lære seg å være glad og fornøyd med det man har, er det noe man er ufornøyd med som man kan gjøre noe med, som f.eks trene mer, så gjør det! Men IKKE la det gå på bekostning av humøret! Hvis man absolutt ikke vil trene, hvorfor skal man? Jeg syns ikke man skal gjøre ting man selv ikke føler man mestrer hvis man selv ikke har behov for å mestre det. Hvorfor prøve (og kanskje misslykkes) flere dietter og slankekurer når man faktisk trives med speilbildet?

Jeg oppfordrer alle mine lesere til å ta vare på seg selv og tenke positive tanker om seg selv. Spis den ekstra sjokoladen hvis du har lyst til det, ikke tenk på å telle kalorier og slikt!
Jeg tror livet handler om å nyte det gode, og ha det bra med seg selv, ikke telle kalorier og oppnå et såkallt "idealmål".

Nå skal jeg jammen meg gå å fylle på cola-glasset, lene meg tilbake og kanskje bestille den kjolen jeg har siklet på i evigheter?:-)

Hva syns dere? Enige eller uenige?

4 kommentarer:

  1. Bilde av kjolen? :)

    Er veldig enig i alt det både blondinbella og du skriver selvom jeg ikke er noe flink til det selv!

    SvarSlett
  2. Jeg kan vise kjolen ja! :-)

    Så bra! Det viktigste er at man i alle fall blir inspirert synes jeg, å tenke på seg selv som noe positivt:-)

    SvarSlett
  3. Hear hear.
    Du skriver et utrolig viktig og inspirerende innlegg. Dette har mange mennesker behov for å minnes på. det å se seg selv i speilet og ikke klare å godta det som viser seg, er en vanskelig sak - for hvordan skal en da kunne se fremgang eller positive ting når man bare ser det negative. Det hele er nok en holdningssak hvor godkjenning av seg selv er et viktig, nesten grunnelement.
    Stå på. Virkelig bra!

    SvarSlett
  4. Tusen takk!:-) det varmer skikkelig når folk setter pris på det jeg skriver! takk!

    SvarSlett