søndag 15. november 2009

HARD TO HANDLE

Temaet om dyretesting og pelsindustrien er et tema som ingen enda tar, og det er jeg sikker på at det ikke kommer til å gjøre heller.

Jeg synes virkelig synd på dyrene som gjennomgår fryktelige ting for at vi skal være varme, og at vi skal være pene, men: dette er et stort men:

-det finnes selvfølgelig skrekkeksempler på alt, og det er ikke alle pelsfarmer som driver med sånt.
-skinn er også det samme, men skinn er faktisk livsviktig for oss mennesker. sko, og klær for eksempel.
-kjøtt er jo samme greia, dreper et dyr for å få mat.
-det er jo faktisk dyr som lever for at vi skal få kjøtt, skinn og pels, og lider ikke i det hele tatt.
-uggs er laget av dyr som er avlet opp for at vi skal få pelsen og skinnet, og er ikke torturert

SÅ, hva synes dere? boikotte alt som heter dyreindustri? Mange mener jo at pels og dyretestet sminke er ille, men pels og kjøtt da? det er faktisk nesten det samme.

jeg mener at man kan bruke skinn sålenge ingen dyr har blitt plaget for at vi skal få det. samme med kjøtt. dyretestet sminke er jeg imot, siden det ikke finns vennlig dyretesting av sminke. Pels, hm, jeg er egentlig imot pels, selvom jeg vet at det er det samme som skinn. vet egentlig ikke hvorfor.

Si deres mening, dette innlegget er åpent for diskusjon!

SPEAK OUT!

(grunnen til at det ikke er bilder i dette innlegget er at mange synes det er ekkelt med slike bilder.det tar jeg hensyn til)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar