mandag 5. oktober 2009

dyrevern meg her, og dyrevern meg der...

I det siste har jeg begynt å tenke litt på dyretesting og sånnt. Hehe, tror det er en del stoff fra Hilde Christina (.com) som har banket seg inn i hodet mitt, men like vell; er det ikke bra å tenke på dyrene? At et dyr blir drept/torturert hver gang du kjøper noe fra eks. maybelline, loreal, Dove m.m.

Jeg prøver å bruke sminke som ikke er testet på dyr, men her stopper 1 ting meg: de fleste "billigmerker" tester på dyr, men det er det jeg har råd til. Gosh tester ikke på dyr, men jeg kan jo ikke fylle sminkepungen min med bare gosh ting. SÅ bra er det ikke...

Det er andre merker også, men de er ofte dyrere, som estee lauder og sånt. Mange sier: jammen, det er bra å betale litt ekstra for å hjelpe dyrene, men hallo, har man ikke råd, så har man ikke råd.
Og når man liker feks. en mascara fra loreal, er det litt sånn meh å bytte til en fra gosh som ikke er fullt så bra, bare fordi de ikke tester på dyr.


Jeg mener at man skal prøve så godt man kan, greier man seg uten testede produkter, FLOTT! men har du 1 eller 2 produkter som du trenger som tester på dyr, la gå.


Hva syns dere?

1 kommentar:

  1. At de tester på dyr i utgangspunket er jo helt sykt, så det å passe opp for slike produkter er jo viktig. Selv er jeg ikke så flink på det, men jeg prøver hvertfall :)

    SvarSlett