onsdag 28. oktober 2009

natural makeup- easy, peasy, lemonsqueezey!


naturlig makeup er det jeg synes er finest. På alle inkludert megselv. Mye finere med lite makeup og et stort smil, enn ti la mascara og et surt uttrykk, sant?:)

Nå tenkte jeg å lære dere hvordan man får til en enkel look, hvor jeg tar utgangspunkt i bildene over.

1. start med en lett consealer under øynene og på urenheter. Ikke ta for mye under øynene, det er VELDIG lett å oppdage for mye smike der.

2.legg et tynt, naturlig dekkende lag med mineralfoundation eller pudder. Bruk en stor, myk kabukikost, og påfør i sirkelrørelser.

3.legg litt frisk blush på sien av eplekinnene, ikke rett på. Da kan man fort se skille. Dra kosten utover mot midten/toppen av øret, ved å følge kinnbena. Jeg liker å bruke en dus rosa eller aprikosfarge. Finn den fargen som passer deg best.

4. legg gjerne litt lys champagnefarget øyenskygge på lokket, men IKKE for mye. bare litt for å åpne øyet, og gi glød.

5.Legg evt. 1-2 lag med mascara etter at du har bøyd de med en vippetang.

VOILA!
hva syns dere? skal jeg fortsette med sånne guider?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar