fredag 18. september 2009

ENDELIG HELG!

Endelig helg! Har ventet på helg siden sist mandag, så ja, passe fornøyd nå! hatt prøve og kokkekamp idag (læreren er gordon ramsey. sånn circa.) Vi hadde poteter i kokkekamp, fikk bruke kun 1 time på å lage 2 retter der potet var hovedingrediens (vi fikk bare 6 poteter.), ta oppvasken, servere og dekke bord.

Når min gruppe satser på å være kreative og lage ting med mest mulig ingedienser (vi fikk en liste med hvor mye ting vi fikk), og vi velger å lage lomper med fyll av kalkun, tomat, mais og rømme, og røsti med tomat, løk og kalkun, toppet med tzatsiki, ja, da kan du tro vi fikk dårlig tid.
Og når ALLE de andre gruppene velger å lage gratinerte poteter, er det surt å få trekk for å ha brukt 1 minutt over tida. Alt ble superdigg, men jeg (mihi) hadde funnet en forfærdelig oppskrift på lomper, der alle mål var feil. lompene ble bare litt mye på kantene, ellers godt.

kreativt i alle fall. Og HEY! jeg har laget lomper for første gang! spennende det da.


Nå tenkte jeg å kose meg med dette:

her:


Ha en fin kveld a dere!
(har du laget lomper før? pain in ass ikkesant?)

2 kommentarer:

  1. Har ikke prøvd å lage lomper :) Hvilken linje går du ?

    SvarSlett
  2. jeg går bare på ungdomsskolen jeg da :-)

    SvarSlett